صفر تا صد سئو یا هر آنچه که باید در مورد سئو بدانید

صفر تا صد سئو یا هر آنچه که باید در مورد سئو بدانید


در این مقاله یکی از پیچیده ترین موضوعات دنیای دیجیتال را به ساده ترین و کاربردی ترین زبان ممکن توضیح می دهیم. عناوین ذکر شده به ترتیب با مفاهیم ساده و ابتدایی شروع شده و در مقالات آتی به الگوریتم های پیچیده ای خواهند رسید. به طور خلاصه، اگر کسب و کار دیجیتالی دارید یا به هر طریقی با فضای مجازی سر و کار دارید، محتوای این مقاله بالقوه این پتانسیل را دارد که کسب و کار اینترنتی شما را متحول کند. در نتیجه بد نیست اگر در برنامه خود زمان باز کنید تا خطوط زیر را بخوانید.

توصیه؛ سئو چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

بیایید گفتگو را با زبان استعاره آغاز کنیم. فرض کنید شما بهترین کافی شاپ هستید. محصولات شما هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت دارای بالاترین کیفیت هستند. اما حضور در یک منطقه دورافتاده دسترسی شما را محدود می کند و دایره آشنایی مشتریان شما محدود است.

در فضای مجازی هم این اتفاق می افتد. این بدان معناست که شاید جنبه بد یک شرکت خوب پشت وجه خوب یک شرکت بد قرار می گیرد و قابل مشاهده نیست. بنابراین برندهای دارای صفحه و سایر شبکه های اجتماعی با توجه به یک سری نکات سعی در افزایش در موتورهای جستجو دارند.

این نکات و ترفندها همان سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. منظور از پیشنهادات بالا این است که شما باید اصول سئو را دنبال کنید تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنید.

تاریخچه سئو چیست و به کجا می رود؟

در روزهای اولیه وب سایت های فارسی، یافتن موضوعات و دسترسی به محتوای مناسب کار آسانی نبود. مثلاً عبارت «دانلود سوال مالک» را جستجو کرده اید، اما در اولین بازگشایی وب سایت، با تبلیغ یک کالا مواجه شده اید و زیر آن «سوال مالک دانلود» صد بار پشت سر هم تکرار شده است. چقدر بی معنی

این موضوع باعث نارضایتی کاربران شده است. در نتیجه گوگل و سایر موتورهای جستجو درگیر شدند. بنابراین اگر یک وب سایت یک کلمه یا عبارت را بیش از حد تکرار کند. او به جای اینکه بیاید، به دلیل ارتکاب کلاهبرداری مجازات می شود.

سپس مشخص شد که این مشکل به خودی خود قابل حل نیست و ساختار سطح ارتباط محتوا و عنوان در دستور کار قرار گرفت. به تدریج با پیشرفت هوش مجازی مشخص شد که علاوه بر تمامی نکات، کیفیت محتوا و توانایی نوشتن رضایت مخاطبان، تصاویر و صوت نیز در رتبه بندی وب سایت ها موثر است.

به طور خلاصه، سئو امروزه مانند انسان نفس می کشد، رشد می کند و نیازهای جدیدی دارد. در نتیجه، اگر می خواهید در این صنعت موفق شوید، باید به روز باشید.

من سئو سایتم را میخواهم

همانطور که گفتیم دانستن اصول سئو امری پیچیده است و تقریبا هیچکس نمی تواند ادعا کند که حداکثر دانش را در زمینه سئو دارد. اما برای تغییر شرایط می توان از تربیت بدنی و پایه شروع کرد و گام به گام با رشد مهارت ها و دانش ها، مهارت ها و مهارت ها را برای توسعه کار به کار گرفت.

در نتیجه، اگر سئو سایت خود را در نظر می گیرید، یا اگر می خواهید عنوان شغل سئو را به نام خود اضافه کنید، چهار مرحله زیر را در جایی به عنوان چارچوب اولیه سئو خود یادداشت کنید.

ابتدا کار با طراحی سایت و ایجاد تغییرات ساختاری برای بهبود دسترسی به محتوا شروع می شود. ما دوباره از یک مثال استفاده می کنیم. فرض کنید برای دریافت خدمات ویژه وارد دفتری می شوید. اگرچه درخواست شما می تواند در یک اتاق پردازش شود، اما دفتر شرکت اشتباه شما را از یک طبقه به طبقه دیگر و از یک دفتر به دفتر دیگر می کشاند. اگر مجبور نباشی، برای مدت طولانی در آن دفتر می مانی؟ خوب، به ندرت پیش می‌آید که کسی واقعاً نیاز به یافتن منابع در یک سایت خاص داشته باشد. به همین دلیل سعی کنید با بهبود ظاهر سایت خود دسترسی به امکانات را به راحت ترین شکل برای مخاطبان فراهم کنید.

اکنون زمان آن است که کیفیت متن، تصاویر و صوتی را که در سایت خود قرار می دهید در نظر بگیرید. اگر کیفیت متن آن‌طور که باید خوب باشد، نیمه راه را طی کرده‌اید (اینجا کمی بداخلاقی وجود دارد، اما ما به آن خواهیم رسید).

در مرحله سوم باید از قدرت سایت ها یا شبکه های اجتماعی قدرتمند استفاده کنیم، آیا از پدیده رپورتاژ تبلیغات مطلع هستید؟ شکل مدرنی از این نوع تبلیغات نیز در فضای مجازی وجود دارد که در آن مقاله ای در مورد کسب و کار شما ایجاد می شود و پس از انتشار آن در سایت پربازدید، به عنوان یک سازمان برتر فعال در آن حوزه شناخته می شوید و به شما لینک داده می شود. سایت.

در مرحله آخر، زمان تجزیه و تحلیل است. شما باید کار خود را در فواصل منظم ارزیابی کنید و ببینید در کجا انجام می دهید. این چهار مرحله سئوی کلی یک وب سایت را تشکیل می دهند، و در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد. به عنوان مثال، ما بررسی می کنیم که ساختار و طراحی وب سایت بهترین نتایج سئو را ارائه می دهد.

استراتژی کلی سئو از کجا می آید؟

شما باید تعادل ظریفی بین خواسته ها و علایق خود و آنچه رقبایتان شما را مجبور به انجام آن می کنند ایجاد کنید. در اینجا به مثال کافی شاپ برمی گردیم. بیایید فرض کنیم که فروشگاه شما قهوه فرانسوی قوی ارائه می دهد، در حالی که بیشتر جستجوهای گوگل به اسپرسو اختصاص دارد.

این وضعیت برای شما هم خوب است و هم بد. خوبی این است که شما خاص هستید و اکثر افرادی که قهوه فرانسوی دوست دارند مخاطبان بالقوه شما هستند. اما به طور کلی اکثریت مخاطبان به دنبال یک کالای ممتاز مرتبط با اسپرسو هستند.

در نتیجه برای موفقیت باید روی پل سقوط راه بروید. به عنوان مثال، مقاله شما می تواند در مورد مقایسه طعم قهوه فرانسوی و اسپرسو نوشته شود. یا تفاوت این دو و سفارش ظروف.

ما تمام خطوط بالا را برای رسیدن به این نقطه پوشش دادیم. شما ابتدا باید نقاط قوت نسبی خود را بشناسید تا بتوانید برنامه ریزی کنید. سپس تحقیقات بازار آغاز می شود. بررسی کنید و ببینید مخاطبان شما درباره چه موضوعاتی پست گذاشته اند؟ از چه کلمات کلیدی استفاده کردند؟ از چه تصاویری استفاده می کنند؟ و هزار تا سوال دیگه

پس از انجام این مراحل، این در نهایت ایجاد محتوا و استراتژی سئوی شما را تعیین می کند.

مروری بر اصول سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو

از سطح ابتدایی به جزئیات تخصص بروید

اگر مقالات اولین مقاله سئو را به دقت مطالعه کرده باشید، از قبل اصول و چارچوب کلی بحث را می دانید. اما کاری که در این مقاله و در سطور بعدی انجام می دهیم، حل مسائل به صورت حرفه ای است. بیایید از زبان مثل برای توضیح بهتر بحث استفاده کنیم. در مقاله اول به بیان نکات اصلی سئو در وب پرداخته ایم. حالا براش ظریف را می گیریم تا جزئیات را اضافه کنیم. این فرآیند می تواند فوق العاده طولانی، دشوار و چالش برانگیز باشد. همانطور که لئوناردو داوینچی شانزده سال طول کشید تا لبخند ژاکارد را بکشد. اما همانطور که صبر او منجر به خلق یک شاهکار شد، دانش پشت صحنه سئو می تواند به تسخیر جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو منجر شود. مقدمه را کوتاه می کنیم، تا پایان بحث با ما همراه باشید.

طرح کلی را پر کنید

خوب، شما باید دانش اولیه خود را در مورد  آموزش صفر تا صد سئو کسب کنید و اولین قدم را بردارید. بحث را پیچیده نکنید، ادامه دهید و محتوای متنی، ویدیویی و صوتی ایجاد کنید که برای کسب و کار شما مفید باشد. این مخمر اولیه کار شماست و در طول فرآیند سئو به چکش کاری زیادی نیاز دارد. هنگام تهیه محتوا دو نکته را در نظر داشته باشید: اولی سلیقه مخاطب و دومی اولویت های گوگل.

دومی را کنترل کنید

چه اطلاعاتی در مورد این رشته دارید؟ آیا می دانید که ساخت ساختار سایت خود بر روی یک دامنه ضعیف و غیرقابل اعتماد بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد؟ در این مرحله، توصیه می کنیم بررسی کنید که آیا دامنه شما ارزش سرمایه گذاری هنگفتی را دارد که می خواهید انجام دهید.

با ساده ترین مثال ممکن مسئله را توضیح می دهیم. اگر قصد دارید یک سایت صادراتی زعفران شوید، آدرسی که نام و عنوان آن ربطی به زعفران ندارد و مختص فضای مجازی داخلی است کمکی به شما نخواهد کرد.

سه به طور همزمان کار می کنند

به زبان ساده، اگر می‌خواهید سئوی وب‌سایت خود را منفجر کنید، باید سه کار را همزمان انجام دهید. سرفصل های خاص این فعالیت ها بهینه سازی وب سایت، بازاریابی محتوا و لینک سازی است که در زیر به تفصیل توضیح داده شده است.

بهینه سازی روی صفحه را بررسی کنید

اولین قدم شما در این کار سه گانه بهینه سازی وب سایت درون صفحه است جلوی بیننده بنشینید و شروع به مرور سایت کنید آیا محتوای شما با عنوانی که روی آن کار می کنید مطابقت دارد؟ آیا شکل و طراحی سایت کاربر را در کمترین زمان به مقصد می رساند؟

نگاهی به بازاریابی محتوا

محتوای سایت سلاح شماست. فرقی نمی کند متنی باشد یا صوتی و تصویری. باید مطمئن شوید که مخاطب ثابتی پیدا می کنید و افراد، چه مشتری باشند و چه نباشند، سایت شما را در برنامه های روزانه خود بررسی کنند. واضح است که برای آن محتوا باید وارد عرصه مجازی و دیجیتال شوید و بازاریابی انجام دهید. بازنشر آنها در شبکه های اجتماعی و فعالیت هایی از این دست.

نگاهی به لینک بیلدینگ بیندازید.

حالا باید دست کمک به دیگران دراز کنید. اگر یک وب سایت یا پایگاه داده قوی در زمینه کاری شما وجود دارد و مطمئن هستید که بخشی از مخاطبان آن ممکن است در واقع مشتریان شما باشند، باید به نحوی مهمان محتوای خود را در صفحه آنها ارسال کنید و لینک وب سایت خود را در صفحه آنها قرار دهید. این کار به معنای ساختن یک بزرگراه از مبدأ تا مقصد بود، اما جاده عقب خاکی بود و هیچکس نمی خواست راه برود.

زمان ارزیابی و تحلیل فرا رسیده است

اگر عملکرد خود را نسنجید در سئو موفق نخواهید شد. برای این کار باید نحوه کار با Google Analytics را یاد بگیرید. در حالی که بسیاری از پلتفرم‌های بررسی دیگر وجود دارد، توصیه می‌کنیم که از خود پلتفرم گوگل شروع کنید (در مقالات بعدی به جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از این پلتفرم خواهیم پرداخت).

دانش خود را از گوگل عمیق تر کنید

گام بعدی این است که درباره نحوه عملکرد Zhaket.com گوگل در حوزه کلمات کلیدی و سئوی فنی بیشتر بدانید (در آینده به این موضوعات خواهیم پرداخت).




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وبمستران
تاریخ : یک شنبه 9 مهر 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: